Carpeta d’Aprenentatge

Aquest curs 2019-2020 hem implantat la Carpeta d’Aprenentatge als TG.  A segon d’ESO és una carpeta física (a 3r i 4t ja passaran a fer-la de forma digital amb Google Sites) que han decorat al seu gust i amb tècniques variades. Allà van posant totes les tasques de reflexió sobre el propi aprenentatge.

Una d’aquestes tasques és el Diari de treball de grup, on posem un èmfasi especial en que s’han de posar objectius personalitzats en relació a com treballen en grup. S’han de preguntar: “quan treballo en grup, acostumo a implicar-me?; vull imposar sempre el meu criteri?; em costa confiar en els companys?; m’aprofito del treball dels companys?; accepto encara que no estigui d’acord les propostes dels altres?”. Els primers dies compartíem en veu alta els objectius, per tal que entenguessin que no han de ser paraules buides que no els suposin cap repte real o massa genèriques(“em proposo aprendre molt i treballar sense distreure’m”).

                        

També els demanen que planifiquin la feina que faran durant diverses sessions i que ells mateixos vagin graduant la seva feina. A l’inici és difícil, doncs els agrada més produir i produir que pensar, però van entrant, i fan reflexions veritablement sorprenents.

Una altra de les activitats que introduïm en aquesta carpeta és la reflexió sobre com s’han sentit en diversos moments de l’aprenentatge. Però en lloc de preguntes i respostes, els proporcionem imatges amb les que s’han d’identificar i argumentar per què. Us mostrem imatges.

Com t’has sentit en relació al treball en grup? Explica per què.

Com t’has sentit en relació a l’ajuda rebuda del docent? Explica per què.